dinsdag 21 februari 2012

Op het pinterest front

Zijn jullie ook al bezweken voor het immens populaire pinterest ? Ik alleszins wel ! Maar, grote verzamelaar en internetverslaafde dat ik ben, ben ik tot de conclusie gekomen dat zo'n online pinbord wel extreem handig is, maar ook vrij nutteloos aangezien ik meer zit te pinnen dan dat ik eigenlijk dingen maak :/ Dus... ga ik regelmatig een lijstje maken van dingen die ik écht wil maken, niet alleen maar wil bijhouden om ooit wel eens te gebruiken. Dus hierbij mijn eertse pinterest lijstje:

1. Brood zonder te kneden. Lijkt mij wel wat, niet dat ik mijn brood dagelijks om deze manier zou maken (want jà, ik bak dagelijks een brood van 1200g), maar gewoon eens om te proberen vind ik het wel interessant

2. Een to-do lijstje met post-its. Of mijn interpretatie daarvan.

3. Een melkvrije crème brûlée. Ik heb al zolang zin in crême brûlée, maar met melkintolerantie is dat niet zo eenvoudig :/ Heb het al een paar keer geprobeerd met sojamelk, maar dat wou niet zo goed lukken, nu dus dit receptje eens proberen :)

4. Vegetarisch broodbeleg. Da's eigenlijk wat ik het moeilijkst vind aan vegetarisch eten: het missageten. Ik ben de laatste 20 jaar half en half vegetariër, maar toch vind ik het nog moeilijk om iets voor op de boterham te vinden. Die patés in potjes en tubes zijn meestal qua smaak wel ok, maar de ingrediënten vind ik meestal minder smakelijk klinken. In de Bio-Planet hebben ze heerlijke verse crèmes (pompoencrème en zeewiersalade zijn mijn favorieten), maar hier is geen Bio-Planet in de buurt :/

5. Sjaal/ketting uit t-shirtstof. Deze vind ik cool, maar er zit geen tutorial bij :/ 'k Zal dus zelf moeten improviseren :)

6. Sewing Ham. Geen idee hoe dat in het nederlands heet, maar 'tis zo'n hamvormig ding dat je gebruikt om ronde vormen in je kleding deftig te strijken. En vermits ik toch meer en meer naai, kan zo'n handig voorwerp toch niet ontbreken. Hier een ander voorbeeld.

'k Denk dat het zo wel genoeg is om mee te beginnen. Ik heb binnenkort ook nog een berichtje over mijn naaiende dochter. Haar eerste project is af, ik moet alleen nog zien om er eens overdag aan te denken van er een foto van te maken. Wat ik wel heb is een foto van de gebruikte stofkes:



Verder heb ik zelf al een kleedje voor mezelf gemaakt en is het tweede onderweg. Jaja, ik denk dat ik mijn deadline haal :-)

Tot binnenkort

Geen opmerkingen:

Een reactie posten