maandag 30 januari 2012

kerstcadeau #4

Nog een tas ! Maar deze keer wel een in nepleder. Persoonlijk ben ik van deze het meest fier. Nepleder naaien is toch nét iets anders dan stof. Je mag immers geen fouten maken want eens de naald door het leder gegaan is zit er een gaatje in. Dus ik ben best wel trots. Natuurlijk zitten er hier en daar wat imperfecties, maar toch, dat is de charme van zelfgemaakt hé ;)






Het patroon komt van hier. Ik heb lang gezocht naar zo'n handvatten, maar vond nergens iets gelijkaardigs en wat ik wel vond was veel te duur naar mijn goesting. Als je evenveel of meer moet betalen voor de handvatten als voor de stof, dan is er toch iets mis hé. Dus heb ik wat met mezelf gebrainstormed en ben tot de lange hendels gekomen. Ook zelfgemaakt. Gewoon een lang stuk nepleder genomen, genaaid en er dan een stuk koord doorgetrokken. Ik had natuurlijk wel eerst afgemetenn hoe breed mijn tube moest zijn om plaats te bieden aan het koord.

Ook deze tas is voor herhaling vatbaar. 'k Heb nog rood en zwart nepleder liggen dus alleen nog tijd vinden :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten